Den 25 april var det vårstädning i skolan, men dessvärre lockade detta ingen utanför styrelsen… Vi tog ner innerfönster, kittade och målade, rensade hängrännor, sopade i källaren, tog bort ogräs på parkeringen etc., etc. Sedan smakade det bra med fika.
Under påskhelgen 4-6 april arrangerades en Påsksalong med konst och hantverk från vår socken, och café i samarbete med Ravlunda hantverksbageri. Det fanns fotografier, målningar, virkade kakor – grytlappar – påskpynt mm, pappersblommor, mosaik, keramik och textilier från vävstugan i skolan. En stadig ström av både sockenbor och andra besökare kom alla dagarna för att titta och ta en god fikastund med bekanta. Vi missade att räkna antalet besökare, men det var full aktivitet mest hela tiden.
Vi hade årsmöte söndagen den 22 mars som tyvärr kolliderade med ett fantastiskt vårväder, vilket gjorde att endast 9 medlemmar inkluderande delar av styrelsen kom. Det blev endast smärre ändring i styrelsen och en ny suppleant. Efter årsmötet deltog Svante Stenfeldt från Ravi för att diskutera fotbollsplanens framtid.
Vi hade planerat en studiecirkel i Bygdens beredskap med start den 24/2, men då endast två personer anmälde sig fick cirkeln ställas in.
Fredagen den 30/1 samlades 13 deltagare för att prova och lära sig mer om vin under ledning av Robert Fredh, sommelier och vinimportör. Byalaget bjöd på tilltugg och evenemanget var öppet endast för medlemmar. Det var ett mycket uppskattat evenemang som lyste upp och värmde i det bistra vintervädret.